Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí.
Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující povinen
zkontrolovat stav zboží.
Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku
již není možné uznat. Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat
záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito
informacemi důsledně řídit.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené
používáním. Kratší životnost výrobku nelze tedy považovat za vadu a nejde
ani reklamovat.
Záruční doba všem osobám, používajícím výrobek pro účel podnikání nebo
obchodu s daným výrobkem, není stanovena Občanským zákoníkem a stanovuje
ji konkrétní dovozce či výrobce.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou
(tzv. rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající
bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní
smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její
opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou
slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující
před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní
smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během
šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již
při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se
neprokáže opak. V případě rozporu zboží se smlouvou má spotřebitel nárok
na tzv. zjednání nápravy a to:
- bezplatným uvedením spotřebního zboží do stavu odpovídajícího smlouvě
prostřednictvím opravy
- přiměřeným snížením kupní ceny
- náhradním dodáním zboží
- odstoupením od smlouvy
Nejprve může spotřebitel požadovat u prodávajícího bezplatnou opravu nebo
bezplatné náhradní dodání spotřebního zboží. Kupující má právo na výměnu
zboží jen tehdy, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. O tom, zda je
vada úměrná, rozhodne autorizované servisní středisko a to formou
písemného posouzení této vady. V tomto případě bude zboží vyměněno za
stejný kus, případně vrácena již zaplacená částka zpět.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla
věc zakoupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k
opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího
bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k
provedení záruční opravy. V případě, že není možné zajistit opravu tímto
způsobem, zajistí opravu prodávající.